Στις μέρες μας ο χώρος της εκπαίδευσης αντιμετωπίζει μια σημαντική πρόκληση. Οι μαθητές του 21 ου αιώνα καλούνται να μπορούν να κατακτήσουν μια σειρά από γνώσεις και δεξιότητες οι οποίες αυξάνονται συνεχώς και είναι αναγκαίες για τον αυριανό πολίτη της αναδυόμενης Κοινωνίας της Γνώσης. Οι δεξιότητες του 21ου αιώνα καθορίζονται από ένα σύνολο 12 ικανοτήτων. Αυτές είναι: η Κριτική σκέψη, η Δημιουργικότητα, η Συνεργασία, η Επικοινωνία, ο Ψηφιακός Αλφαβητισμός, ο Γραμματισμός στα Μέσα, ο Τεχνολογικός Αλφαβητισμός, η Ευελιξία, η Ηγεσία, η Πρωτοβουλία, η Παραγωγικότητα και οι Κοινωνικές και Συναισθηματικές δεξιότητες. Παρόλο που κάθε δεξιότητα είναι μοναδική από μόνη της, οι δεξιότητες του 21ου αιώνα όλες μαζί έχουν μια κοινή ποιότητα που εξασφαλίζει ατομική - και συγχρόνως αμοιβαία - σχέση στην Ψηφιακή Εποχή. Οι δώδεκα δεξιότητες του 21ου αιώνα εμπίπτουν σε 3 κατηγορίες, οι οποίες είναι: οι Δεξιότητες Μάθησης οι Δεξιότητες Αλφαβητισμού και οι Δεξιό...
Σήμερα που οι τεχνολογίες έχουν μπει για τα καλά στις ζωές όλων μας και που αναπτύσσονται συνεχώς με ραγδαίους ρυθμούς, ο άνθρωπος δεν αρκεί να είναι απλά εγράμματος για να μπορέσει να ανταποκριθεί σε αυτή την συνεχόμενη εξέλιξη και αλλαγή. Στόχος του κάθε ανθρώπου πλέον είναι να είναι "ψηφιακά εγράμματος". Πρέπει λοιπόν το άτομο να αναπτύξει κάποιες δεξιότητες ώστε να επιτύχει τον "ψηφιακό γραμματισμό". Σύμφωνα με τους Alkali και Amichai - Hamburger (2004) ο ψηφιακός γραμματισμός εμπερικλείει τα παρακάτω χαρακτηριστικά τα οποία πρέπει να αξιολογηθούν ώστε να πούμε ότι κάποιος είναι ψηφιακά εγράμματος. 1. Εικονικός Γραμματισμός: ε ίναι η ικανότητα του ατόμου να αντιλαμβάνεται πληροφορίες που παρέχονται μέσω εικόνας, γραφικών, πολυτροπικών κειμένων. Για παράδειγμα στα ψηφιακά παιχνίδια όλες οι πληροφορίες, οδηγίες κλπ παρέχονται μέσω εικόνας, συμβόλων και γραφημάτων, επομένως η κατανόηση αυτών συνεπάγεται την κατάκτηση της ικανότητας του ψηφ...
Αδιαμφισβήτητα η επιρροή που ασκούν οι Νέες Τεχνολογίες στον τομέα της εκπαίδευσης πλέον είναι πολύ μεγάλη, καθώς μπορούν να αποτελέσουν σημαντικό βοήθημα στα χέρια του δασκάλου εντός της τάξης αλλά και εκτός. Οι τρόποι που μπορούν να αξιοποιηθούν οι τεχνολογίες ποικίλουν. Βασική προυπόθεση πάντα είναι η σωστή χρήση και γνώση και η ύπαρξη του κατάλληλου υλικοτεχνικού εξοπλισμού. Έτσι λοιπόν υπάρχουν διάφορες κατηγορίες ψηφιακών εργαλείων ανάλογα με τον σκοπό για τον οποίο χρησιμοποιούνται. Έτσι έχουμε στην διάθεσή μας: Εργαλεία διαχείρισης τάξης όπως είναι τα ClassDojo, Classbadges, Classpartoo, Edmodo και άλλα. Εργαλεία για την οργάνωση της διδασκαλίας όπως είναι το lino, padlet, e-me, blackboard κ.α. Εργαλεία παρουσίασης υλικού όπως Office, schoology, postermywall κ.α. ...
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου